Sporządzenie aktu zgonu
KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ODPOWIEDZIALNA ZA REALIZACJĘ
Urząd Stanu Cywilnego
- pokój Nr 16, tel. 29 717 89 53
PODSTAWA PRAWNA (wymagania prawne)
- rozdział 6 – art. 92-95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741 ze zm.).
WYMAGANE DOKUMENTY
- Karta zgonu.
- Dokument tożsamości osoby zmarłej.
OPŁATY
Sporządzenie aktu zgonu nie podlega opłacie skarbowej.
ULGI
nie dotyczy
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
W przypadku przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów, rejestracja zgonu - sporządzenie aktu zgonu dokonywane jest bezzwłocznie.
WYNIK POSTĘPOWANIA
Akt zgonu.
DODATKOWE INFORMACJE
- Zgłoszenia zgonu następuje przez złożenie kierownikowi Urzędu Stanu Cywilnego karty zgonu w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia.
- Jeżeli zgon nastąpił w wyniku choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.
- Zgłoszenia zgonu dokonuje podmiot uprawniony do pochówku, tj. najbliższa pozostała rodzina: pozostały małżonek, krewni wstępni, krewni zstępni, krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa, powinowaci w linii prostej do 1 pokolenia.
- Jeżeli zgłoszenia nie dokona wyżej wskazana osoba, zgłoszenia zgonu dokonuje przedstawiciel podmiotu zobowiązanego do pochówku, tj. przedstawiciel gminy ze względu na miejsce zgonu.
- Osoba zgłaszająca zgon otrzymuje wypełnioną część karty do celów pochówku oraz 1 odpis skrócony aktu zgonu.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
W przypadku zgonu, który nastąpił na terenie gminy Płoniawy-Bramura - Urząd Stanu Cywilnego w Płoniawach-Bramurze pokój Nr 16.
TRYB ODWOŁAWCZY
nie dotyczy