Zameldowanie na pobyt czasowy
Zameldowanie na pobyt czasowy (powyżej 2 miesięcy)
Wymagane dokumenty:
-dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty),
-książeczka wojskowa,
-wypełniony formularz zgłoszenia pobytu czasowego,
Opłaty:
Czynności związane z zameldowaniem na pobyt czasowy nie podlegają opłatom.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Płoniawy-Bramura – Stanowisko ds. Obywatelskich, tel. (029) 717-80-61 w. 26
Termin i sposób załatwiania sprawy:
- w wypadku przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza zgłoszenia pobytu czasowego czynność zameldowania dokonywana jest bezzwłocznie,
-w wyniku dokonania czynności meldunkowej interesant otrzymuje komputerowy wydruk w postaci poświadczenia zameldowania na pobyt czasowy powyżej 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy
Od decyzji wydanej przez Wójta Gminy Płoniawy-Bramura przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji administracyjnej.
Uwagi:
-W przypadku upływu terminu zameldowania na pobyt czasowy powyżej 2 miesięcy meldunek automatycznie wygasa.
-Ponowne zameldowanie na pobyt czasowy jest realizowane poprzez prawne dostarczenie wymaganych dokumentów i wypełnienie formularza meldunkowego.
-Podczas zameldowania wynajmujący, najemca, osoba której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu lub właściciel lokalu jest obowiązany potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, a ponadto właściciel (zarządca) budynku jest obowiązany wskazać, czy osobie tej przysługuje uprawnienie do przebywania w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960).