Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Wymeldowanie z pobytu stałego w drodze decyzji administracyjnej
Wymagane dokumenty
- umotywowane podanie o wymeldowanie skierowane do Wójta Gminy Płoniawy-Bramura,
- kserokopia lub odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu zamieszkałego przez osobę, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie (umowa najmu, akt notarialny, umowa o przydziale lokalu).
Opłaty
Czynności postępowania nie podlegają opłatom o charakterze publicznoprawnym.
Miejsce złożenia dokumentów:
- bezpośrednio w Sekretariacie Urzędu Gminy Płoniawy-Bramura,
- w toku postępowania wymagane dokumenty można składać bezpośrednie prowadzącemu postępowanie – Inspektor ds. Obywatelskich Urzędu Gminy Płoniawy-Bramura
Termin i sposób załatwiania sprawy
- postępowanie o wymeldowanie w drodze administracyjnej prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego (tj. Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071),
- termin obligatoryjny do załatwienia sprawy - ok. 2 miesięcy,
- w wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać :
ü decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,
ü decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,
ü decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania,
ü decyzji administracyjnej zawieszającej postępowanie (wydania w sytuacji, gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ.
Tryb odwoławczy
Od decyzji wydanej przez organ I instancji (decyzji Wójta Gminy Płoniawy-Bramura) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji (Wojewoda Mazowiecki) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi:
W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Straży Miejskiej, Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie,
W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Przasnyszu – Wydział Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie),
Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący) z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Podstawa prawna:
Art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960).