Wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym
KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ODPOWIEDZIALNA ZA REALIZACJĘ
Urząd Stanu Cywilnego pokój Nr 16
tel. 29 717 89 53
PODSTAWA PRAWNA (wymagania prawne)
- art. 49 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741 ze zm.),
- załącznik do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 ze zm.)
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek o wydanie zaświadczenia.
- Dokument stwierdzający tożsamość wnioskodawcy - do wglądu.
- Pisemne oświadczenie wnioskodawcy o nieistnieniu okoliczności, mających wpływ na stan cywilny, nieodzwierciedlonych w rejestrze stanu cywilnego, złożone pod rygorem odpowiedzialności za składanie fałszywego oświadczenia.
OPŁATY
Opłatę w wysokości 38 zł. za wydanie zaświadczenia wnosi się w kasie Urzędu Gminy Płoniawy-Bramura lub na konto Urzędu Gminy.
Nr rachunku: 13 8917 0001 0000 0071 2000 0010.
ULGI
Zwalnia się od opłaty skarbowej osoby, które składając wniosek o przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa (art. 7 pkt ustawy
o opłacie skarbowej).
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
W przypadku złożenia kompletu wymaganych dokumentów, zaświadczenie wydawane jest
w ciągu 7 dni od daty wpłynięcia wniosku, jeżeli akty stanu cywilnego, dotyczące danej osoby znajdują się w urzędzie stanu cywilnego, gdzie składany jest wniosek. Jeżeli akty stanu cywilnego znajdują się w innym USC, zaświadczenie wydawane jest w ciągu 10 dni od wpłynięcia wniosku.
WYNIK POSTĘPOWANIA
zaświadczenie o stanie cywilnym
DODATKOWE INFORMACJE
- Wniosek o wydanie zaświadczenia składa się osobiście do wybranego kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
- Zaświadczenie o stanie cywilnym jest wydawane osobie, której dotyczy.
- Zaświadczenie jest ważne przez okres 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Stanu Cywilnego w Płoniawach-Bramurze pokój Nr 16.
TRYB ODWOŁAWCZY
Wniosek do sądu w terminie 14 dni od daty otrzymania pisma o odmowie wydania zaświadczenia.