Płoniawy-Bramura: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Płoniawy-Bramura
Numer ogłoszenia: 132399 - 2012; data zamieszczenia: 18.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Płoniawy-Bramura , Płoniawy-Bramura 83A, 06-210 Płoniawy-Bramura, woj. mazowieckie, tel. 29 7178061, faks 29 7178043.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Płoniawy-Bramura.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest budowa 116 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków: a) 92 kpl. wraz z zasilaniem elektrycznym dla 2 - 6 RLM, b) 24 kpl. wraz z zasilaniem elektrycznym dla 6 - 10 RLM na terenie Gminy Płoniawy-Bramura. 2) Dodatkowo w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi: a) wykonanie robót przygotowawczych w postaci urządzenia i zabezpieczenia placu budowy; b) wykonanie przykanalików ścieków surowych/przepompowni ścieków surowych c) montaż zbiorników przydomowych oczyszczalni ścieków; d) montaż przepompowni ścieków oczyszczonych; e) montaż rurociągów tłocznych ścieków oczyszczonych; f) montaż drenażu rozsączającego bezpośrednio do gruntu; g) montaż drenażu rozsączającego w nasypie; h) montaż studni chłonnych; i) montaż instalacji elektrycznej; j) przeprowadzenie rozruchu oczyszczalni, wykonanie kompletnej analizy fizyko - chemicznej ścieków; k) przeszkolenie użytkowników, dostarczenie instrukcji obsługi; l) wykonanie przycisków pod drogami; m) montaż rury osłonowych; n) rozkopy w drogach; o) wykonanie prób ciśnieniowych dla rurociągów tłocznych i grawitacyjnych; p) uporządkowanie placu budowy do stanu pierwotnego (wywóz nadmiaru gruntu, niwelacja terenu); q) wykonanie inwentaryzacji powykonawczej z potwierdzeniem o przyjęciu dokumentów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. 3) Ilości oczyszczalni ścieków podane w pkt. 1 są maksymalne. Zamawiający, zastrzega sobie prawo odstąpienie od powyższych ilości przydomowych oczyszczalni ścieków o 30 kpl. 4) Przedmiot zamówienia dotyczy oczyszczalni biologicznych opartych na technologii niskoobciążonego osadu czynnego, stabilizowanego w warunkach tlenowych, o wydajności do 5m3/dobę, wspomagane systemem drenażu rozsączającego do gruntu lub nasypu. Bez osadnika wstępnego, bioreaktor kompaktowy z polipropylenu, wyposażony w system sterowania automatycznego, wydzielone niezależne komory nitryfikacji - denitryfikacji- separacji.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.27-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 31) Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 45 000,00 złotych, (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych) w terminie do dnia 04.07.2012r do godziny 10.00. 2) Wadium może być wniesione w następującej formie: a) Pieniądzu - przelewem na konto zamawiającego Nr rachunku: 08 8917 0001 0000 0071 2000 0100: Bank Spółdzielczy w Krasnosielcu z dopiskiem wadium na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Płoniawy-Bramura. O uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w terminie decyduje data wpływu środków na rachunek bankowy zamawiającego. Wniesienie wadium następuje b) w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu (godziny) przewidzianego na wniesienie wadium. c) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręcznie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - oryginał złożony w ofercie w sposób umożliwiający odłącznie dokumentu od oferty nie naruszając jej. d) gwarancji bankowej - oryginał złożony w ofercie w sposób umożliwiający odłącznie dokumentu od oferty nie naruszając jej; e) gwarancji ubezpieczeniowej - oryginał złożony w ofercie w sposób umożliwiający odłącznie dokumentu od oferty nie naruszając jej; f) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.(Dz. U. Nr 109 poz. 1158 z późn zm.) - oryginał złożony w ofercie w sposób umożliwiający odłącznie dokumentu od oferty nie naruszając jej.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne, dołączone do oferty, zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Zgodnie z art. 26 ust. 2b PZP. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 PZP polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b PZP, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów - aktualne odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 PZP, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 PZP Przez dokumenty określone w cześci III.5 ogłoszenia należy rozumieć: a) deklarację zgodności wyrobu z normą PN-EN 12566-3+A1:2009 wraz z protokołem z wstępnych badań typu wykonane przez notyfikowane laboratoria właściwe dla tej normy. b) Opis oferowanych przydomowych oczyszczalni ścieków, zawierający minimum: - dokumentację techniczna proponowanych urządzeń - dokumentację techniczna proponowanych instalacji - schematy technologiczne urządzeń - opisy techniczne proponowanych urządzeń - schematy działania wraz z określeniem stopnia redukcji zanieczyszczeń - schematy działania wraz ze wskazaniem odpowiednich komór i urządzeń współpracujących - kompletną dokumentację wraz z załącznikami dotyczącymi przeprowadzonych badań i atestów - schematy elektryczne wraz z wykazem urządzeń proponowanych rozwiązań równoważnych.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy: a) zmiany terminu realizacji umowy w przypadku zmiany dokumentacji projektowej o czas niezbędny dla dostosowania się wykonawcy do zmiany; b) zmiany terminu na skutek działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia; c) ograniczenie zakresu robot wynikające z wprowadzenia zmian istotnych lub nieistotnych w rozumieniu Prawa budowlanego w dokumentacji projektowej, które wynikły w trakcie realizacji robót i były konieczne w celu prawidłowej realizacji zamówienia; d) zmiany osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad realizacją przedmiotu umowy. Zmiana którejkolwiek osób w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji i wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wymaganego postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. e) zmniejszenia wynagrodzenia w przypadku zmniejszenia ilości przydomowych oczyszczalni, o których mowa w ust. 3 pkt 1 ścieków maksymalnie o 30 kpl. f) wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy; g) zmiana podwykonawców robót w przypadku wystąpienia o zmianę na wniosek zamawiającego lub wykonawcy po uzyskaniu zgodny Zamawiającego; h) zmiany terminu w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności (np. ewentualne wykopaliska archeologiczne). i) zmiany terminu realizacji umowy w przypadku zawieszenia robót przez zamawiającego, j) zmiany terminu realizacji umowy w przypadku wykonania robót zamiennych, k) zmiany terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, l) zamiany terminu realizacji umowy w przypadku działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki), mającej bezpośredni wpływ na terminowość robót. m) w przypadku urzędowej zmiany stawki VAT. 2) Opóźnienia, o których mowa w pkt. 1, muszą być odnotowane w dzienniku budowy oraz muszą być udokumentowane stosownymi protokołami podpisanymi przez kierownika budowy i inwestora zastępczego i zaakceptowane przez zamawiającego. 3) W przedstawionych w pkt. 1 przypadkach wystąpienia opóźnień, strony ustalą nowe terminy, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub przestoju 4) W przypadku zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia wykonawca, który wniósł zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie innej niż pieniądz zobowiązany jest do przedłużenia terminu jego ważności

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.ploniawy-bramura.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Płoniawy-Bramura Płoniawy-Bramura 83A 06-210 Płoniawy-Bramura.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.07.2012 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat zamawiającego Gmina Płoniawy-Bramura 06-210; Płoniawy-Bramura 83 A.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest współfinansowane ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie